Hoe vul ik een magnesiumtekort aan?

Magnesiumolie of magnesiumvlokken. Hoe kan ik een magnesiumtekort het beste aanvullen?

De beste methode om een magnesium tekort aan te vullen zou moeten is via je voeding. Helaas is dit vrijwel niet meer mogelijk omdat onze landbouwgronden zo zijn uitgeput dat er nauwelijks nog magnesium in de grond voorkomt en dus ook niet in ons voedsel. Daarbij worden tegenwoordig veel groenten op steenwol verbouwd en daar zit al helemaal geen magnesium in.Om gezond te blijven is het nodig magnesium aan te vullen en dit gaat het snelst via de transdermale methode (magnesiumolie aanbrengen op de huid).Simpel gezegd, magnesiumolie op de huid smeren op de armen en/of benen of lekker relaxen in een rustgevend ligbad met magnesiumvlokken of een voetenbad met magnesium is de meest veilige en effectieve manier van magnesiumsuppletie.

Fysiek en emotioneel herstel.

Magnesiumtekort aanvullen in bad.

Omdat je je in bad volledig kunt terugtrekken raken zowel lichaam als geest totaal ontspannen. Een half uur in bad staat gelijk aan vele uren diepe slaap! Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat magnesiumbaden kunnen bijdragen aan een versnelt fysiek en emotioneel herstel

Magnesium ligbad:
Vul een ligbad met zo warm mogelijk water, doe er maximaal 5% magnesium kristallen bij.

De aanbevolen concentraties voor ligbaden zijn:
120 liter water met 2 kg. magnesiumchloride vlokken resulteert in een 2% oplossing.
120 liter water met 4 kg. magnesiumchloride vlokken resulteert in een 4% oplossing.
Blijf in een bad 30 tot 60 minuten liggen. Doe dit de eerste week om de dag , daarna twee keer per week totdat de klachten minder worden.

vrouw-in-bad2

Een heel prettige en snelle manier om een magnesiumtekort aan te vullen. Een voetbad kun je desgewenst dagelijks nemen en een ligbad bijvoorbeeld 1 - 2 x per week afhankelijk van de problemen.

Magnesium voetbad:
Vul een voetbadje of plastic teil (géén metaal) met 4-5 liter warm water, doe er maximaal 5% magnesium kristallen bij = ongeveer 50 gram per liter water (50 gram is ongeveer een halve koffiekop kristallen.

Blijf hier ongeveer 30 minuten met je voeten in zitten. Droog daarna je voeten goed af. Doe dit de eerste week iedere dag (bijvoorbeeld terwijl je een boek leest of TV kijkt), daarna om de dag of zo vaak je wilt. Dit werkt heerlijk ontspannen voor het slapen gaan.

De meest eenvoudige methode om een magnesiumtekort aan te vullen is magnesiumolie direct op de huid aan te brengen.

regenesis-2-x-200-ml-blauw-korting

Transdermaal (via de huid) magnesium aanbrengen is absoluut superieur boven oraal innemen (via de maag) in de vorm van pillen of capsules. Er zijn erg veel factoren die de opname van magnesium via het maag-darmkanaal belemmeren. Magnesium bindt zich aan fosfaten uit frisdranken en aan zoetmiddelen zoals aspartaam (veel gebruikt in light-producten). Ook vele soorten medicijnen zorgen voor een verminderde opname.

Magnesiumolie daarentegen kent die problemen niet en wordt via de huid direct in de cellen opgenomen (wij bevelen magnesiumchloride van Regenesis magnesium aan). Daarbij zijn eventuele bijwerkingen zoals diarree e.d vrijwel uitgesloten.  Wanneer er toch diarree ontstaat is dit slechts voor een korte periode. Het is aanbevolen de hoeveelheid dan iets te minderen, de diarree verdwijnt dan vanzelf.

Gebruik magnesiumolie en/of magnesium serum.

magnesium-olie-insmeren

Magnesium olie is verpakt in 100 ml en 200 ml sprayflacons (verstuiver). Magnesium serum is verpakt in een 200 ml flacon.

Gebruik magnesiumolie:
ONDERHOUD: gebruik dagelijks 2 sprays per 10 kg. lichaamsgewicht.
|Dus weeg je 60 kilo gebruik dan 6 x 2 = 12 sprays per dag.

MAGNESIUM TEKORT: vermoed je dat je een magnesiumtekort hebt gebruik dan 4 sprays magnesiumolie per 10 kg. lichaamsgewicht.
Dus weeg je 60 kilo gebruik dan 6 x 4 = 24 sprays magnesiumolie per dag.

NOG WAT EXTRA INFORMATIE.
Elke spray bevat ca. 15 mg magnesiumolie.
Een grote theelepel (= 3 ml.) bevat ongeveer 300 mg. pure magnesium
3 ml. magnesium bestaat uit 20 sprays.

• Druk 3 tot 5 keer op de verstuiver en breng de magnesiumolie aan op armen, benen, buik, oksels en waar je het maar aan wilt brengen. Je kunt het daarna verder inmasseren. Een lichte tinteling en een warm gevoel zijn volkomen normaal en duiden erop dat de magnesium goed wordt opgenomen.

• Mocht de tinteling te heftig zijn, dan kun je de huid eerst vochtig maken voordat je de magnesiumolie erop aanbrengt.
• Om de opname te bevorderen laat je de magnesiumolie tenminste 10 minuten inwerken.
• Je kunt de magnesiumolie daarna afspoelen maar de meeste mensen laten het volledig intrekken.
• Heb je een erg droge huid dan kun je je huid daarna insmeren met een neutrale huidolie.

Voor een optimaal effect is dagelijks gebruik zowel ‘s morgens en ‘s avonds aan te raden. Het lichaam heeft namelijk geen methode om magnesium vast te houden. Voor het slapen gaan bevordert magnesium een heerlijke nachtrust en totale ontspanning

Genezing begint met in jezelf te geloven en niet wat anderen beweren!

Zechstein 
Ancient Magnesium