Magnesium voor sporters

Magnesium voor sporters, activeer je natuurlijke energie.

Magnesium is een mineraal dat onmisbaar is voor de sportieve mens en natuurlijk professionele sporters. Het speelt een sleutelrol in de aanmaak van DNA, de afbraak van glucose en het vetmetabolisme. Magnesium is nodig voor de botopbouw, de energiestofwisseling in het lichaam, de overdracht van zenuwprikkels en het goed functioneren van de spieren.

Magnesium is van groot belang voor sporters. Magnesium is net zo belangrijk als water en lucht en het belangrijkste mineraal voor ons lichaam. Magnesium is een element wat de sportprestatie sterk kan beïnvloeden en moet dagelijks naast voeding door supplementen worden aangevuld. Magnesium vind je in sojanoten, zaden, zilvervliesrijst, volle granen, groene bladgroenten, fruit en groenten.

De minimale dagelijkse behoefte aan magnesium voor vrouwen en mannen bedraagt 280 milligram en respectievelijk 350 milligram per dag. Via de voeding krijgen we niet meer binnen dan 100-150 mg. per dag.

Suppletie voor sporters wordt dus sterk aanbevolen.
De hoeveelheid suppletie is sterk afhankelijk van de leefwijze, sport, en voeding. Ook geestelijke en lichamelijke stress/belasting kunnen de behoefte aan magnesium sterk beinvloeden.

Sporters hebben vaak een veel te laag gehalte aan magnesium.
Dit wordt veroorzaakt
door de hoge verliezen via transpiratie, stress en lichamelijke belasting waardoor de behoefte kan toenemen voor vrouwen tot 600 mg per dag en voor mannen tot 1000 mg. per dag.

Magnesiumtekorten kunnen zich onder andere manifesteren door spierstoornissen (stijfheid, krampen) en hartproblemen (hartkloppingen, hartritmestoornissen). Indien u als sporter een van deze klachten herkent is een uitgebalanceerde voeding of suppletie zeker aan te bevelen.

sports-girl

Extra suppletie voor sporters is dus een noodzaak om goed te blijven functioneren en presteren. Een krachtsporter kan wel tot 600 milligram magnesium extra nodig hebben.

sports-guy
Wat maakt magnesium nu zo belangrijk?

Dat een sporter extra magnesium nodig heeft, is nu wel duidelijk. Maar waaróm ons lichaam magnesium nodig heeft hier nogmaals een korte toelichting. Magnesium speelt een belangrijke rol bij de vorming van eiwitten en bevindt zich voornamelijk in onze botten. Ook op andere plekken vind je magnesium, zoals in het bloedplasma. Magnesium speelt een crusiale rol bij de ontspanning van het lichaam. Nu wordt ook duidelijk waarom je bij regelmatig optredende spierkrampen ervan mag uitgaan dat je een magnesiumtekort hebt. Bevat je lichaam onvoldoende magnesium, dan kan dat ertoe leiden dat de spieren niet meer goed kunnen ontspannen en regenereren wat je als sporter absoluut niet kunt gebruiken.

Magnesiumtekort heeft grote invloed op sportprestaties.

Magnesiumsupplementen kunnen de fysieke kracht vergroten en het is bekend dat magnesium het vermogen heeft de fysieke kracht in het ATP-CP energiesysteem te bevorderen, vooral door de spiermassa te laten toenemen. Verder denkt men dat magnesiumsupplementen het aërobe vermogen en uithoudingsvermogen vergroten voor sporten die vooral steunen op het zuurstofenergie-systeem.
Ook kan magnesiumsuppletie de koolhydraat- en vetstofwisseling bevorderen met een mogelijk gunstig effect op het duursportvermogen.

Hoe effectief is extra inname van magnesium bij sporters?

Twee studies rapporteerden dat magnesiumsuppletie de energie-effeciëntie bij hardlopen en roeien verbeterde, zoals bleek uit een lager zuurstofverbruik en een verminderde melkzuurproductie; Er werd echter geen effect waargenomen op het sportprestatievermogen. waaronder het marathonloopvermogen.

Opmerking
Ofschoon magnesiumsuppletie als legaal en ethisch verantwoord in de sportwereld wordt aangemerkt, wordt het in het algemeen niet als prestatiebevorderend middel bij sporters aanbevolen omdat het wetenschappelijk niet bewezen zou zijn als effectief middel bij de verbetering van prestaties.

Welke supplementen werken het best.

Het wordt niet aangeraden magnesium pillen of capsules te gebruiken. Een sporter wil liever geen vulmiddelen, glansmiddelen, smaakstoffen en andere belastende stoffen in zijn lichaam hebben. Daarbij wil hij een zo snel mogelijk effect bereiken.
Beter is om zuivere magnesiumchloride te gebruiken, dit is een zuiver natuurproduct wat je op de huid smeert en zo komt het in je systeem, veel sneller en effectiever (pillen leveren slecht 20%, de rest gaat verloren in het maag/darmkanaal).



no-magnesium-pills

Magnesium/MsM voor sporters

Een heel speciale mix van magnesium en MSM.

magnesium-sport

M.S.M. bezit sterke anti-inflammatoire eigenschappen.

M.S.M SPORT

Inflammatoire is afgeleid van het Engelse woord ‘inflammation’, wat ontsteking betekent. Hiermee levert dit prachtige voedingssupplement dus een stevige buffer tegen allerlei soorten infecties en levert het tevens een flinke stimulans en boost voor ons fysieke immuunsysteem.



M.S.M. bevordert grotere flexibiliteit in spieren, pezen en bindweefsel.


M.S.M. verhelpt en voorkomt ontstekingen

in het spierweefsel, pezen en bindweefsel en versneld de genezing van deze organen.


M.S.M. verbeterd de bloedcirculatie

door het menselijke lichaam en zorgt tevens voor een betere zuurstof aanvoer naar onze celstructuur.



Je kunt Regenesis-Magnesium voor sporters bestellen bij onze webshop.

OPMERKING


Ofschoon magnesiumsuppletie als legaal en ethisch verantwoord in de sportwereld wordt aangemerkt, wordt het in het algemeen niet als prestatiebevorderend middel bij sporters aanbevolen omdat het wetenschappelijk niet bewezen zou zijn als effectief middel bij de verbetering van prestaties.